close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך אפשר למחוק רישום משטרתי?

מערכת שורשכד חשוון, תשפא11/11/2020

במאמר זה נסקור את האפשרויות לביטול רישום משטרתי ואת היתרונות מתווים לכך

תגיות:
רישום משטרתי מקשה על ישראלים רבים להתקבל לעבודה חדשה, ולשקם את חייהם גם לאחר שנים ארוכות מאז ביצוע העבירה. אין ספק שיש צורך בתשלום ופיצוי לחברה על עבירות שונות, אבל אין שום טעם להחזיק אנשים שכבר שילמו על הטעויות שלהם במצב של חוסר יכולת להתפרנס בכבוד ולשקם את חייהם. במאמר זה נסקור את האפשרויות לביטול רישום משטרתי ואת היתרונות מתווים לכך.

מחיקת רישום משטרתי מהווה כלי חשוב ביציאה לדרך חדשה
מחיקת רישום פלילי היא כלי אשר נועד לאפשר לאנשים שביצעו עבירה בעברם, לפתוח דף חדש וחלק. מחיקת הרישום היא יותר מאשר פעולה עם חשיבות
פונקציונאלית. מדובר באקט עם חשיבות רגשית רבה, ותחושה של סיום הפרשייה.

גופים רבים יכולים לקבל גישה לרישום משטרתי, ולעשות בכך שימוש לסינון מועמדים לעבודה, למנוע אישורי בקשות שונות ולשלול ויזות למדינות זרות. כאשר מוחקים את הרישום המשטרתי, כמעט כל ההגבלות הללו מוסרות. יחד עם זאת חשוב לדעת, שלמרות שמחיקת הרישום היא אפשרית, היא לרוב אינה שלמה. המשטרה והצבא בישראל לרוב עדיין יהיו בעלי נגישות פוטנציאלית לרישום, אך יתכן והם יידרשו לבקשה ספציפית ומנומקת לצורך כך.

למאפיינים שונים יש השפעה על הסיכוי להצליח לקבל את מחיקת הרישום פלילי משטרתי, כאשר באופן טבעי ישנו הבדל בין עבירות סמים או החזקת נשק, כמו גם השאלה האם העבירה הובילה למעצר ימים או חודשים ארוכים.

ביטול רישום של תיק סגור
ביטול הרישום של תיק סגור אפשרי במשטרה על פי תנאים ספציפיים, ובאישור של ועדות שחרורים ייעודיות. ועדות אלו נועדו לבחינה מלאה של אופי העבירה שבוצעה, כמו גם ההתנהלות הנוכחית של מגיש הבקשה. כדי שתוכלו להגיש את הבקשה מראש, יש צורך בכך שיעברו מספר שנים מזמן סגירת התיק. אם מדובר בבגיר, יש להמתין 7 שנים עד הגשת הבקשה, ואם מדובר בקטין- נדרשות 5 שנים. ההגדרה כבגיר או קטין מתייחסת כמובן למועד ביצוע העבירה, ולא לגיל בעת הגשת הבקשה.
לצד עמידה בדרישות הסף, יש צורך בהגשת מסמכים רבים כדי לאפשר לוועדה דיון בעניינכם. במידה ואתם עובדים במקום מסודר במשרה קבועה או לומדים לימודים גבוהים, עליכם להגיש לוועדה אישור על כך, מאחר ומדובר בפרט עם חשיבות רבה לקבלת ההחלטה בעניינכם. חשוב מאוד לבחון לעומק את הדרישות הבירוקרטיות ולעמוד בהן במלואן כדי למקסם את סיכוייכם.

בקשת חנינה מנשיא המדינה
דרך אלטרנטיבית להשיג מחיקת רישום היא דרך נשיא המדינה. במידה ובוצעה עבירה ללא הרשעה, יש לנשיא המדינה סמכות למחוק את הרישום ולהעניק למעשה חנינה מלאה. קבלת ההחלטה של נשיא המדינה היא במידה רבה פרסונלית, ותלויה בפרטים הספציפיים של המקרה ובדעתו האישית של הנשיא. עם זאת, מדובר בכלי חשוב מאוד, בין השאר מאחר והוא מאפשר מחיקת רישום משטרתי גם על עבירות אשר טרם חלה לגביהם תקופת התיישנות.
למידע נוסף בקרו באתר: https://www.salton.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה